۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

انصاری:

برنامه راهبردی پژوهشکده محیط زیست نیازمند به‌روزرسانی است

برنامه راهبردی پژوهشکده محیط زیست نیازمند به‌روزرسانی است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: برنامه راهبردی پژوهشکده محیط زیست نیازمند به‌روزرسانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینا انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار که در سالن اجتماعات پژوهشکده برگزار شد، بیان کرد: برنامه راهبردی پژوهشکده نیازمند به‌روزرسانی است و لازم است در این حوزه یک برنامه‌ریزی ۵ ساله داشته باشیم.

وی با تقدیر از اقدامات مدیر سابق پژوهشکده محیط‌زیست، افزود: رویکرد پژوهشکده محیط‌زیست باید به گونه‌ای باشد که چالش‌های پیچیده پیش‌روی محیط‌زیست کشور را حل کند و دیدگاه این مجموعه باید منطبق با حل مساله باشد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما با چالش‌های متعددی در حوزه محیط‌زیست روبه‌رو هستیم. پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها، محدودیت منابع آب، کاهش تنوع زیستی، چالش‌های اکوسیستم، مشارکت جوامع محلی، مشکلات محیط‌بانان و … می‌تواند موضوع پژوهش‌های کاربردی و ارائه راهکارهای مناسب در پژوهشکده باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها مانند ارزیابی محیط زیست نیازمند راهکارهای جایگزین و فناورانه هستیم، اضافه کرد: ما باید بتوانیم به توسعه پایداری که هدف اصلی پژوهشکده است، دست بیابیم و برای تحقق این امر لازم است تعاملات خود را در سطح ملی و بین‌المللی با نهادهای علمی و دانشگاهی افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به سرمایه انسانی متخصص و علمی پژوهشکده محیط‌زیست و توسعه پایدار می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب به اهداف معین شده دست پیدا کنیم.

کد خبر 6264124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha